sobota, 16 lutego 2013

Mufina + Więcej o: Planetoidzie 2012 DA14

Cześć,


wróciłem właśnie z Lidla, bo byliśmy na zakupkach. Przed tym byłem jeszcze na dworcu, oglądać pociąg do Warszawy, dlatego, że uwielbiam kolej. Teraz czas na post " Więcej o " dziś o planetoidzie, która wczoraj nad nami przeleciała. No i miłego czytania:

  • 2012 DA14 – planetoida bliska Ziemi odkryta w 2012 w hiszpańskim obserwatorium Observatorio Astronómico de La Sagra. Planetoida ma średnicę około 50 metrów.
    15 lutego 2013 planetoida przeleciała niezwykle blisko Ziemi. W momencie największego zbliżenia znalazła się w odległości około 34 050 kilometrów (0,0002276 j.a. czyli ok. 0,09 odległości Księżyca od Ziemi) od środka Ziemi, czyli ok. 27 670 km od jej powierzchni. Naukowcy trafnie ocenili, że nie ma ryzyka uderzenia tego obiektu w naszą planetę. Tor lotu planetoidy przebiegał od południa na północ, poniżej orbit satelitów geosynchronicznych, jednak żadne sztuczne satelity Ziemi nie ucierpiały podczas przelotu.

    No to były informacje o tej planetoidzie :). Dzisiaj na obiadek mamy zapiekanki, mniam. Pa.
    PS: Napisałem " Muffina " bo na dworcu se kupiłem :).

8 komentarzy:

  1. Fajne wyjasnienie ...obiadek mniam,mniam...sylviiart

    OdpowiedzUsuń
  2. A ja dzisiaj byłem koło takiego tunelu a nad nim były tory 3 pociągi widziałem, fajnie :D a w Russi było lepiej niż z tą planetoidą :D

    OdpowiedzUsuń
  3. A gdyby tak rąbnęła w ziemię? :D

    OdpowiedzUsuń
  4. Jednak żyjemy! xD Zapraszam do mnie!

    OdpowiedzUsuń
  5. a ja dzisiaj jadłam zapiekanki ;)

    OdpowiedzUsuń
  6. Zapraszam do mnie na konkursik:
    http://www.rozanszczanka-daria.blogspot.com/

    OdpowiedzUsuń

Jeżeli przeczytałeś/łaś posta, to skomentuj ! Każdy komentarz sprawia mi przyjemność i jest dla mnie motywacją oraz natchnieniem na napisanie kolejnego posta :). Za Twój komentarz postaram Ci się odwdzięczyć. Dziękuję !